Kdo stojí za černou distribucí lístků? (část 2)

Kdo stojí za černou distribucí lístků? (část 2)

Minule jsme si ukázali, jak technicky funguje černá distribuce lístků na mezinárodní hokejové zápasy. Nyní se pokusíme vydedukovat, kde se ty lístky berou.

Laický názor, živený i povrchními médii je ten, že určitá skupina lidí nakoupí s předstihem lístky a spekuluje s tím, že poptávka převýší nabídku, čímž lístky prodají za vyšší cenu, než je nakoupili. Tomuto naivnímu vysvětlení se můžeme leda zasmát. Možná to kdysi takto fungovalo, ale jen jako okajová záležitost. Dnešní způsoby omezeného prodeje lístků na jméno něco takového ve větším měřítku prakticky vylučují.

Naprosto jasný důkaz, který uvedenou hypotézu vyvrací, je i to, že naši černí prodejci měli dostatek lístků i na zápasy jako Dánsko – Itálie, na který podle oficiálních údajů přišlo 2500 lidí, ve skutečnosti jich tam podle našich střízlivých odhadů bylo cca 800. Jen naprostý blázen by skoupil ve velkém lístky na takový zápas s cílem na nich vydělat. Naši černí distibutoři svou práci dělají už nejméně 14 let, rozhodně by takovou chybu neudělali. Z toho vyplývá jediné: černí své lístky nenakupují, přesněji řečeno, předem do nich neinvestují žádný kapitál. Neznamená to ovšem, že je dostávají jako dárek, musí je vyučtovávat oproti stanovené hodnotě. Buď vrátí lístek, nebo peníze. Děje se to pravděpodobně asi čtvrthodinku po začátku zápasu, tou dobou všichni zmizí z terénu, následně se pak objevují už s lístky na další zápas.

Co je to za lístky? Možné vysvětlení je, že jsou to lístky, které patří nějakému sponzorovi. K největším sponzorům patří Škodovka, a svou roli plní znamenitě. Zpříjemňuje MS nejen divákům, ale i novinářům. Ovšem černá distribuce jede naplno i na podnicích, které Škoda auto nesponzoruje. Navíc je pro mě těžko představitelné, že by Škada měla na něčem takovém zájem. Dávat peníze hokeji a pak je touto pochybnou cestou získávat zpět? To by se muselo spiknout pár zaměstnanců a vytvořit dokonale organizovanou síť, dlouhodobě a nerušeně fungující bez vědomí vedení Škody. A to i na podnicích, které Škoda nesponzoruje… trochu šílená představa. Že by jiný sponzor? Nikdo tak velký a dlouhodobý není. Vezměme v úvahu, že těch lístků je opravdu hodně, nikoliv jednotky až desítky, ale spíš stovky.

Přidat komentář

💬

Příspěvek je zatím bez komentáře. Buďte první, kdo ho okomentuje!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *